Sunday 27 September 2009

Rindu teluk Pulai

25 sept '09
Teluk Pulai,Klang.


Bagaimana ingin aku nyatakan perasaanku ketika ini
Inginku hanyalah persoalan-persoalan biasa
yang sering diungkapkan, sering didengar..
apakah yang dia sedang lakukan saat ini?
adakah dia sihat-sihat saja?
adakah dia sudah makan?
dengan siapakah dia sekarang?

"Betulkah kau rindu padaku??"
Dia bertanya...

Aku tidak mahu membuktikan apa-apa
mungkin tidak salah aku berfikir seperti ini

Sebelum lenaku sampai habis tidurku
Disetiap masa-masa itu
Inginku renung matamu..belai rambutmu..kucup dahimu..
dan biarkanlah gengam tanganmu kubawa sampai lelap dan jagaku..

Namun biarkanlah begini
Kau suda putuskan begitu
dan terukanlah begitu
Aku tidak mahu memaksa atau menagih simpati
Itu bukan caraku..
Itu bukan aku dan bukan atas kemahuanmu
Kalaupun aku nyatakannya
Pastinya suaraku tenggelam ditelan deru laut china selatan
dibawa pergi oleh angin tenggara sebelum sampai ke deria pendengaranmu

Kerana aku hanya semut merah
yang berkelana di bukit-bukit kepulauan Borneo
dan kau..gajah putih agung di tanah kerajaan siam
Jauh....sangat jauh....

No comments: