Wednesday 28 October 2009

semuanya punya harga..

satu masa aku terfikir..
semuanya ada nilai sendiri
semuanya ada harga sendiri
semuanya ada makna sendiri
dan semuanya ada disana sini..

kalaulah aku punya imaginasi
biarlah ia melangkaui kemampuan diri ini
kalaulah aku punya kekuatan
biarlah ia mampu menampung diri ini
semuanya tersenarai
kerana semuanya ada harga tersendiri..

hidup tidak akan berubah
walau kita cuba merubah segalanya
hidup tidak akan berubah
kalaupun kita telah berubah
kenapa "hidup" harus begitu...?
kerana semuanya punya harga sendiri

aku cuba mengerti semuanya tentang apa
aku mendongak kelangit saban hari
aku menoleh kebelakang hampir tiap ketika
aku melangkah sambil melihat kebawah
namun tiada yang berubah
semuanya masih atas dasar yang sama

apakah kita berubah untuk diubah
atau kita mengubah untuk berubah
atau kita merubah untuk mengubah

semuanya masih sama
hidup berputar dalam udara yang sama
hidup bercerita tentang perkara yang sama

apakah ini semua hanya kerana satu definisi...
semuanya punya harga....
tiada yang tidak bermakna...

No comments: